Volkswagen Cross Caddy – jedziemy w teren (lekki)

Volkswagen zaprezentował kolejnego członka swojej uterenowionej rodziny Cross – do Polo, Golfa i Tourana dołączyło właśnie produkowane w Polsce Caddy. Co zmieniło się w nowym Caddy przestylizowanym przez Volkswagena na auto terenowe względem jego „cywilnej” odmiany?

Debiut w 2013 roku

Już za kilka miesięcy (najprawdopodobniej na początku bądź w połowie 2013 r.)  także w polskiej sieci salonów Volkswagena zagości nowe Caddy o bardziej terenowym wyglądzie. Zaznaczyć należy, że takim Caddy nie wybierzemy się na żaden rajd Paryż-Dakar czy inną tego typu imprezę. Volkswagen Cross Caddy – wbrew swojemu zewnętrznemu wyglądowi – służyć będzie bowiem do mniej terenowych zadań: może zostać co najwyżej pogromcą piaszczystych, polnych dróg oraz wysokich krawężników.

Cross Caddy, znaczy ładniejsze Caddy

Zewnętrzne zmiany w uterenowionym Caddy są widoczne już na pierwszy rzut oka: dodatkowe listwy, które zamontowano na zderzakach i progach czy 17 calowe felgi dodają terenowego charakteru „małemu dostawczakowi” jakim jest Caddy. Hm… nie wygląda to źle. No dobra, przyznam się. Odkąd tylko na rynku pojawiły się modele Volkswagena w odmianach Cross, to zawsze, powtarzam: zawsze, podobały mi się one bardziej od zwykłych wersji Polo, Golfa Plusa czy Tourana na bazie których powstały. Muszę przyznać, że „Crossy” mają w sobie to coś co przyciąga wzrok.

W odmianie Cross, Caddy tanio skóry nie sprzeda

Z kolei we wnętrzu Cross Caddy znajdziemy sportowe fotele z dwukolorową tapicerką, skórzaną kierownicę czy regulowany podłokietnik. Skórą pokryto również gałkę zmiany biegów oraz dźwignię hamulca ręcznego. Wprawdzie nie znamy jeszcze cen nowej odmiany Caddy, ale tylko po wyposażeniu wnętrza można domyślać się, że wzrośnie ona znacznie względem zwykłego Caddy. No dobra… załóżmy, że model Cross powstanie na bazie Caddy (odmianie osobowej rzecz jasna) w wersji wyposażeniowej Highline (czyli tzw. full opcji). Caddy Cross będzie dostępny z dowolnym silnikiem, również z przekłądnią DSG i napędem na cztery koła. Patrzę w cennik Caddy Highline: 1.2 TSI, skrzynia 5-biegowa, 104 KM pod maską, cena 79 758. Czyli ceny Cross Caddy mogą „startować” od 85 tysięcy wzwyż. A kto wie czy nawet nie dobiją do 90. Ja dziękuję. Już lepiej chyba sobie „zwykłego” Tiguana kupić.

Paleta kolorów nadwozia „pożyczona” od Scirocco

Na koniec jeszcze kilka słów o palecie kolorów… Cross Caddy będzie wyróżniało się nie tylko zewnętrznymi dodatkami ale także kolorem nadwozia. Potencjalni klienci będą mieli do wyboru aż 8 unikalnych i wyrazistych barw w większości zaczerpniętych z palety kolorystycznej sportowego Scirocco. I tak nie jestem przekonany. Dziękuję. Chociaż za wygląd chwalę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.